דף הבית » כל מה שרציתם לדעת על הסימון התזונתי החדש – הסימון הירוק
תזונה

כל מה שרציתם לדעת על הסימון התזונתי החדש – הסימון הירוק

סימון תזונתי הוא אחד הדרכים שלנו כצרכני מזון לבצע בחירות מושכלות. הסימון הוא אחת הדרכים העיקריות שבהן אנחנו יכולים לדעת ממה מורכב המזון שלנו – החל מתכולת האנרגיה (קלוריות), כמות החלבון, הפחמימות, השומנים ועוד.

מעבר לכך, בסימון התזונתי מופיעים רשימת רכיבי המוצר, אשר מפורטים בסדר כמותי – מהרכיב עם המשקל הגבוהה ביותר ועד לנמוך ביותר.

לאחרונה, משרד הבריאות מקדם מהלך שמטרתו לעודד צריכת מזונות בריאים וזאת על ידי סימון המזונות המומלצים בסמל ירוק או אדום בהתאם למרכיבים שלהם. בכתבה זו אתייחס לסימון הירוק, על האדם נדבר בכתבה הבאה. השינוי צפוי להכנס החל מחודש ינואר 2020.

מטרת הסימון הירוק היא לסייע לצרכנים בבחירת מזונות ההולמים את עקרונות התזונה הבריאה כפי שמומלצת בישראל. סימון המוצר בסמל הירוק הוא וולנטרי, כלומר היצרן יכול להחליט אם לשים או לא לשים את הסמל במידה והוא עומד בתנאים (אשר אפרט בהמשך). כמובן שהרוב המוחלט של יצרני המזון ישימו את הסמל במידה והם עומדים בתנאים.

הקווים המנחים כוללים צמצום בשומן רווי, הפחתת מזון גולמי או מעובד, הפחתה בנתרן, שימוש בשומן איכותי, פירות, דגנים מלאים וקטניות, הימנעות מאיברים פנימיים וכדומה. בנוסף לסימון המזון הירוק הנידון כאן, יש את הסימון האדום.

הסימון החדש

אילו מזונות יכולים ‘לזכות’ בסימון הירוק (נמדד לפי כמויות ל-100 גר’ מוצר)?

לסיכום, הסיכום התזונתי הירוק:

נראה כי קיים ניסיון אמיתי ע”י משרד הבריאות לשפר את הרגלי התזונה של האוכלוסיה ע”י מתן מדבקות ירוקות למוצרי מזון איכותיים. מניסיון העבר, סימונים אלו לרוב גורמים לשינוי בהרגלי צריכת המזון של האוכלוסיה ובתקווה לשיפור מסוים. לא נותר לנו אלא לחכות ולראות האם המהלך הזה יניב פירות (לא כולל ריבות ומטוגנים). במאמר זה דיברנו על הסימן התזונתי הירוק, מוזמנים לקרוא גם על הסימן התזונתי האדום.

להמשך קריאה:  5 מזונות פופולריים המעלים את קצב חילוף החומרים, האמנם?

סימוכין

  1. https://www.atid-eatright.org.il/prdFiles/%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%90%D7%99%D7%9D%20%D7%9C%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F%20%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F%20%D7%91%D7%A1%D7%9E%D7%9C%20%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7.pdf?fbclid=IwAR2cYKPylMTbO2Oe7FXVWiPOaLQEh1NBspRg8QElzmg_EuLo9Ct10pQiGvA
  2. https://www.health.gov.il/PublicationsFiles/dietary-guidelines.pdf

אמיר רובין

דיאטן קליני BSc, מומחה לתזונה וספורט ומאמן כושר אישי. בנוסף, אמיר מדריך ומרצה בקורסים למאמני כושר בנושא תזונה ואף חוקר בתחום. כמו כן, אמיר הוא פיזיולוג מאמץ במכון שיקום הלב במרכז הרפואי ברזילי, ומתמחה בחיטוב, עליה במסת שריר, תזונה לחולי לב וסכרת.

קחו את הידע שלכם ברצינות

קבלו את כל הכתבות החדשות מבית איירון סיינס בנושא כושר ותזונה
אחת לחודש, ישירות לתיבת המייל שלכם!